Thursday 10 March 2011

ketenangan yang ilang

hye smua......dalam kesibukan nokotta menguruskan perjalanan idup, masih sempat lagi aku berblogger...hehehehe.....(biar ar......nak berblog je pun......ada aku kisah)!!!! blog nie tempat paling ideal aku rsa untuk berkongsi informasi dan meluahkan apa yang terbuku di hatie...(x jantan ar wei.......kalo x face to face.......suka atie ar....janji aku bahagia......)

nak citer pasal apa eh??? a'ah...pasal keadaan sekeliling....org sekeliling dan apa-apa yang disekeliling.....nape susah sangat nak buat org faham??? susah ke??? atau mmg perangai dia macam tue....aku tahu, nak mengubah org bukan perkara yang mudah......adalah sukar mengubah org.....sbb manusia kan dikurniakan akal untuk berfikir.....tp masalahnya, akal yang dikurniakan tue x digunakan......

Yup, aku tahu.......setiap org ada cari tersendiri tp kalo cara tue menyusahkan org lain, tlg ar ubah...tlg ar faham.....jangan di ikut perangai yg negatif....berfikir sikit......"Orang Memberi Kita Merasa, Orang Berbudi Kita Berbahasa".....xfhm betul perangai manusia yang xthu menghargai org yang telah berbudi........"wei, tlg ar budi tue x bole dibalas dgn wang ringgit, ataupun pangkat dan darjat"..........mcm peribahasa mengatakan Pisang Emas Bawa Belayar, Masak Sebiji Di atas Peti, Hutang Emas Boleh Di bayar, Hutang Budi di bawa MATI"...ingatlah tue kepada diriku dan rakan-rakan yang lain.......

Eh, kenapa kuar statement nie pulak??? a'ah..jawapannya kerana Hobi aku yg pelik bin ajaib.......aku rsa dah lama hobi nie tp bru kini aku rsa wujudnya hobi aku tue...hahhahaha...apakah hobi aku tue??? nntikan di lain waktu.....Insyallah, dgn keizinanNYA, semua bole baca nnti......

berbalik kpd citer di atas- atas tue.......sape yang terasa tue, fikir-fikirkan ar....mungkin kita x perasan, mungkin kita alpha....kerana sesungguhnya manusia itu dalam kelalaian......munasabah diri itu sebelum Tidur........

~~tyme to rest be4 meneruskan usaha utk menyiapkan assignment...hehheheh~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...